Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, augusti 09, 2008

Allgergisk?

Jag är rädd för att jag har blivit rätt så allergisk för någonting, vad återstår att ta reda på.
Under min lediga vecka i Ammarnäs kliade alla granstick (som jag får på Skogforsk) på armarna fruktansvärt mycket.
I början av denna vecka börjar det klia otroligt mycket på fötterna. Myggbett och granstick, tänker jag och smörjer in med salubrin för att kunna sova.
Sedan i mitten av veckan kliar det otroligt mycket mest över allt, främst vid halsen, hakan, armarna, ryggen och bringan, men även smått på resen av kroppen. Hur mycket det kliar går inte att beskriva, men så mycket att man inte kan sitta still. Då jag är ute och springer svider det otroligt mycket då svetten rinner ner för halsen.
I morse stod jag inte ut. Jag höll på att gå under. Jag plockade fram en clarityn (allergtablett) och salubrin på en bit bomull och smörjer in området kring halsen och armarna. Sedan svider det till då salubinen trängt in igenom den känsliga huden. Min tanke -var ska jag ta vägen, vad händer? Tänk snabbt... Ska jag hoppa in i duschen och sätta på iskallt vatten?
Det slutar med att jag springer runt och försöker att inte gå under. På någon minut gick det plöttsligt över. Kanske hjälpte salubrinen tillslut, men jag kommer i alla fall aldrig mer att röra den flaskan...

Helt plöttsligt har jag altså drabbats rätt så kraftigt av någon form av allergi, ingen aning om vad. Obehagligt och läskigt -hur kommer den utveckla sig?!
Vårdcentralen på måndag morgon...

Inga kommentarer: