Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, december 09, 2009

Underbart!
Underbart!
Underbart!

Ungefär så kan känslan att slippa plugga till en tenta beskrivas.
Buggavslutning igår, och det svängde! Baktakterna var med mig lite för ofta, men med lite träning ska man väl lära sig.
Buggen följdes av tentafest på kårhuset tillsammans med tvåorna, som var på minst lika bra humör som vi ettor. Från kårhuset vidare till Corona, inte helt fel en tisdag.

Tre timmars sömn och sedan var det dax att masa sig upp och få cykelhjulen i rullning i riktning mot tandläkaren för en undersökning. Sömnigt, ja...
Går i egna tankar, tar ett hörn och frontalkrockar med en polis.
-Godmorgon, sade han och log. Trevligt med en liten morgonkram av konstapeln!

Väl inne hos tandläkaren konstaterar dom att tänderna sitter på rätt plats och att Karius och Baktus inte har flyttat in. Däremot hade jag sönder en tand i somras som dom ville snygga till. Ååå..inte ska man komma undan allt för lätt! Bara för samvetets skull köpte jag ett nytt paket tandtråd på vägen ut.

Införskaffar ett årskort till Nydalaspåret, så nu e he ju bara å åk!
Sedan får jag för mig att en längre cykeltur skulle sitta fint. Så jag tar med Milou i koppel och cyklar runt Nydalasjön. Jag kan inte rekommendera att lära en hund att springa i koppel bredvid en cykel dagen efter en fest, men denna dagen överlevde jag, hund och cykel.

Inga kommentarer: