Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, juli 27, 2010

Jag har det BRA! För bra för att någonsin egentligen tänka tanken på att lämna denna underbara värd.

Jobbet går prima. 7 dagar i veckan serverar jag och Kim, Wärdshusets underbara gäster. God mat från våra duktiga kockar Mia, Cecilia och Andreas.
På dagarna brukar jag och Kim sticka ut på äventyr. En del långa och smått galna springrundor har det blivit, jättekul att ha någon med sig!

En kväll for vi upp med fyrhjuling till Örnbo efter jobbet, grillade korv, drack öl och snackade skit uppe på fjällsluttningen. Så sov vi över i stugan. En dörr som glipade så myggen kom in, och en tryckade "värme" på 7 grader. 4 personer, en hund och tre sovsäckar. Brrr, kallaste blodgivningen jag varit med om! Jag och Kim försökte trängas under samma säck, det hela slutade med att hunden la sig i mitten och vi fick frysa bevid.
Igår tog Kim, jag och hunden Sigge en ny tur med fyrhjulingen efter jobbet. Himmelen var blodröd, och vattnet låg spegelblankt. Du som varit i Ammarnäs kan bara föreställa dig Stubebacktie är mot den röda himelen, reflekterat ner i Gausträsks spegelblanka yta, sett från Georgsvägen. Framme i Bertjaur, klockan har passerat midnatt och vi tar båten ut på en roddtur. Tjärn fullkomligt kokar av röding! Jag sover som en död i stugan och dagen efter åker vi ner för att jobba igen.

Inga kommentarer: