Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, september 11, 2010

Att sitta på pass är spännande och kul. Några dagar. Jag kan nog erkänna att jag är mer en hundförartyp. Får jag knata runt ute i skogen och försöka smyga på älgen kan jag gärna vara ute 24x7. Sitta på ett händelselöst pass blir lite ensamt och långrandigt efter en halv vecka. Så även idag hoppade jag jakten och tog en tur ner på stan och införskaffade en ny concealer. Det är något visst med att röra sig i sminkavdelningen på affären. Från att stå hemma och kolla sig i spegeln och känna sig någorlunda fräsch, så känner man sig helt plötsligt som universums mest skabbiga varelse. Rätt så vilse bland hyllorna, frågar expediten om hjälp för vilken nyans jag ska ha. Undra vad hon tänker då hon ser mig, är ju knappt sminkad alls ju. Ser ju kanske ut som att jag inte bryr mig, men det gör jag ju. Har bara så mycket annat kul i livet att lägga pengar, tid och energi på än att se tipp topp ut hela tiden. Ett par perfekt sminkade tjejer passerar och diskuterar någon ny produkt. Ååå, vad jobbigt! Jag skyndar mig ut.
In på Claes Ohlsson och närmar mig elhyllan. Ska ha en dimmer, helst till led-belysning, eller till halogenlampan. Fanfanfan. Kan man dimmra led eller halogen? Ett par gubbar står bredvid och ser ut att kunna allt om el. Frågar expediten, som svarar med ett leende. Ååå, vad jobbigt. Jag skyndar mig ut.

Cyklar till IKSU och införskaffar ett guldkort. Jaaaaa!!
Kim visade en del övningar med fria vikter och skivstång.
Vi började med bänkpress. Han började lasta på massor av vikter på sin skivstång, 80 kilo. Jo, men då tar väll jag typ 25 kunde man ju hopps. Jag lastar på och lyfter ner stången, som jag ju såklart inte orkar pressa upp igen. Kiiiim! Lite för tungt för mina ovana spagettiarmar a la papardelle (lite bredare spagetti). I fortsättningen fick han passa för mig..
Någon timma senare var det dax att röra sig mot duschen. Det där med att tvätta håret med armar som är helt tokslut var en utmaning!

Nu blir det tokmysig, hellugn lördagskväll. Trevlig film och ett glas gott, välvalt rött vin. Ibland är det så grymt skönt att vara helt själv och bara ta det lugnt! :)

Inga kommentarer: