Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, oktober 06, 2008

Fodelsedagen

Sa ar jag 19 ar "gammal". Tja, sa gammal kanner jag mig nog inte an...
Jag vaknar av att hela familjen Waites kommer in och sjunger "ja ma hon leva" och sedan pa engelska "happy birthday". Jag far kaffe och macka pa sangen, och ett stort paket. En ridhjalm (ska fa prova ut en i affaren)! Av Lovisa och Linn fick jag med mig ett paket, med ett roligt och praktiskt litet fragesportspel i reseformat. Sedan gors det australiensiska pannkakor, som ar som tjocka pannkakor, nastan omelett. De at vi med antingen pressad citron (fran tradgarden saklart) eller lonnsirap.
Jag och Nattalie plockar fram pensel och farger och malar ett tag, sedan gar vi ut i den stralande solen och leker. Da det ar dax for lunch plockar vi med en jattefin blombukett med massor av rosor och andra harliga blommor som Nattalie ger till Anna.
Efter lunch gar jag ut till Emm och rider. Jag fortsatter med hoppovningarna jag borjade pa i Lordags. Det gar bra, och det sker raska framsteg. Vi hoppade ute i fallt, sa det var forsta gangen jag hoppade i uppforsbacke. Det var kul! Sedan gor jag lite markarbetsovningar som jag lart mig pa en NH-film jag har lanat av Anna. Det gick jattebra och var jattekul!
Pa kvallen pratade jag med mamma och Els via Skype. Det brots ganska ofta, men annars sa var det kul att hora dom hemifran Sverige.
Senare pa kvallen far jag veta att vi ska till the Gold coast i Queensland (kolla pa en australienkarta, langst upp til hoger) i november och att jag har fatt resan dit i fodelsedagspresent!!

Pa mandagen firas jag pa jobbet. Alla sjunger for mig, och jag far sta i mitten av en ring, vilket ar en tradition pa plantskolan. Sedan har dom bakat tva jattegodatartor, yummy!
Under dagen ar det riktigt soligt och forsommarvarme, harligt, tanker jag och drommer om en springtur efter jobbet. Men sa en halvtimma innan vi slutar oppnar sig himmelen och kastar ner harda hagelkulor som slar mot plattaket. Sedan overgar det till osregn. Jag stannade inne med Nattalie och Tomas och lagade middag istallet for springturen.
Pa kvallen bjods jag pa jattegod chokladtarta, som vi inte hann med igar.
Jag fick aran att lasa godnattsaga for Nattalie, och jag valde "Plupp", en av mina favoriter. Efter tva och en halv bok somnade Nattalie mot min axel, helt slut av dagens aventyr.

Efter att ha firat i tva underbara dagar ar jag ocksa helt slut. Nu ska jag lasa lite Arto Paasilinna innan det ar min tur att somna.
Morgonstund har guld i munn. Taget medan jag borstar tanderna innan jobbet.

Grrr, vad farlig jag ar! Klia mig!


Ja, jag vet. Jag sade att vi plockade fram penslar, men jag lovar att fingrarna fungerar minst lika bra som penslar (speciellt da foraldrarna inte ser...)!

Emm efter lite hopptraning...

De vackra hastarna betar i hagen.

Emm

Pannkaksfrukost!

Nattalie visar hur duktig hon ar pa att ata pannkakor med lonnsirap pa!

Kaaakaaa

En svala

1 kommentar:

Anonym sa...

Harligt varre! det later som att du har haft en riktigt bra fodelsedag! Synd att vi inte kunde vara med och fira dig!

Jag maste forresten ocksa saga att du ar beundransvart bra pa att halla igang bloggen med bilder och allt!