Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, oktober 26, 2008

Lekt med kameran

Idag har jag lekt med min kamera hela dagen. Massor av bilder har jag tagit för att lära mig allt om slutartid, bländaröppning, ISO-tal, vitbalans...Mycket att tänka på innan man är redo att trycka på ta-kort-knappen. Jag tog kort på allt jag kom över för att lära mig vilken installning man bör ha vid de förhållandena. Riktigt roligt! Så fort jag ser nagonting så tänker jag "Hmm..det där är en perfekt slutartid på 1/250 och en bländaröppning på 7.2 med ISO 400. Zoomar man så mycket och lägger fokus i vänstra kanten. Perfekt!"

Nu lägger jag upp en promille av dagens resultat, jag vill ju inte trötta ut era ögon!

Vad har jag gjort mer då? Jag for ut på en springtur, lite längre än förra söndagen. Jag vet inte varför jag inte vände tidigare, men det var härligt och jag såg ingen större anledning till att jekta hem igen. Så jag tog några extra kilometrar. Ungefär 1.8 mil slutade det hela på. Allt med fina backar...
Jobbigt, jod
å! Att klara sig utan kamreran så länge var inte det lättaste! (haha)

En sak är då säker – Jag älskar att fota! Snart borde jag vara tillräkligt redo för att lyckas knäppa några riktigt fina bilder (hoppas jag!).


Så här ser en stor del av landskapet ut. Betesmarker, kullar, gräs och röd jord. Och så massor av kor, såklart!


En trött liten ponny vilar i hagen där hemma. Bobby.

Linslusar är dom allihopa, hönorna!

Ett bumblebee suger nektar från en vacker blomma.

Hey you, get out of my way!

Inga kommentarer: