Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, oktober 30, 2008

Privatlektion som åstakom "tolal makower"

Tjosan på er allihopa!

Jag jobbar på down under, men det ar ju inte jobbet som är det roligaste.

Jag har haft min första privatridlektion med Becky (superduktig ridinstruktör), en tidig julklapp från Anna och Tony (och mycket uppskattad!). Jag lärde mig otroligt mycket, kan nog erkänna att hon helt opch hållet förändrade mitt sätt att rida på bara en timma, och det till det positiva. Nu sitter jag bättre i sadeln och kan använda skänklarna rätt. Jag använder också tyglarna på ett annat sätt och vipps så har jag superbra kontakt med en häst som går riktigt stiligt på tygeln. Jag känner mig som värsta proffset! Lite mer träning och det borde sitta helt.

Annars så fortsätter jag med min springträning, och med lika stora framsteg där. Alla dessa backar gör att jag kommer vara riktigt ”fit for skate” då jag återvänder till Sverige och kära Ammarnäs. Lite mer armhävningar bara...

Jaja, slutskrivet. Nu kommer lite mer bilder...






Idag pa jobbet stannade jag till och riktade min blick upp mot berget. Det regnade. "Oj, vad jag alskar detta vaderddd" utbrister jag och alla kollar pa mig som om jag var galen.
"...det ar sa otroligt vackert!"
(Har har jag photoshoppat med bilden och andrat farger och kontraster lite, men fortfarande ser man molnen som bolmar upp fran skogen likt rok)

Jag passade Natalie i eftermiddags och vi passade pa att baka hällekakor (med hjalp av stekpannor, fungerar utmarkt!), som verkligen uppskattades!
Faktiskt en skugga i mitt fonster.


Inga kommentarer: