Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, april 14, 2010

Jag önskar att dygnet hade 48 timmar!

  • Två tentor på lördag att plugga till och skriva
  • Flytt
  • Tenta på tisdag, med massor av latinska namn som vi ska lära oss, plus lära oss känna igen träslag, trädslag och knoppar. Därtill en hel del teori.
  • En ekonomiuppgift som jag inte lyckas lösa, och som ska in så snart som möjligt.
  • Kvitton som ska skickas in, räkningar som ska betalas, deklaration som ska kontrolleras...

Urkenburken, vad jag inser att jag har att göra. Därtill vill jag ju hinna träna en del. Och dessutom så vill jag ju lära mig för livet och inte för tentorna. Lycka till med det då jag har detta på listan! Jag vill låna massa böcker och lära mig allt inom dessa ämnen!
Skitunge, som samlat på sig allt detta, nog för att det varit sjukt härligt att smita upp till Ammarnäs hela tiden. Ibland känns det lockande att bara beställa en restresa till något trevligt land, kanske kolla på skogen i Canada, och smita iväg från allt. Men, ansvar Ragna! Det löser inga problem, snarare skjuter upp dom.

Läge för en pluggpaus. Cykeln och jag ska ut i solskenet. Turen bär till Ytterboda.

Inga kommentarer: