Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, november 15, 2008

Pine i fullmåne

Ja, jag erkänner att jag har använt photoshop.

Jag hade kollat upp i kalendern när det skulle vara fullmåne och med spänning väntat in den stora dagen, noga plannerat vad som skulle ske.
Då den stora dagen kom var himelen täckt av moln och månen syntes inte till. Beviken.

Dagen efter var himelen helt stjärnklar och månen strålande i all sin prakt. Perfekt. Jag går ut och inser snart att jag inte kan ta mitt foto med objektivet jag har. Antingen kan jag ställa in skärpan på månen, så dess fina kontraster träder fram. Pineplantan försvann då helt. Altenativ två var att fokusera på pineplantan, men då såg månen ut som en jättestor ficklampa som placerats bakom den lilla plantan. Djup besvikelse.
Det slutar med att jag knäpper ett kort av varje och sätter ihop dom med photoshop.
Är jag förlåten?

Jag är i vilket fall nöjd. Photocheating eller inte... Det var så här mitt öga upplevde det.


Inga kommentarer: