Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, november 11, 2008

Tjoho, mitt första fotojobb!

Vad skulle du säga om du fick betalt för att bara ha galet kul!? Tja, jag kunde ju inte tacka nej då det behövdes foton på plantskolan. Mitt första uppdrag var att fota lite plantor. Senare ska jag fota mer plantor, men också översiktsbilder på hela plantskolan ”in action”. Svårigheten är, förutom att fånga fina färger, rätt vitbalans sammt ge bilderna lagom fältdjup, skärpa och exponering, att få intressanta bilder. För en bild på en planta kan verkligen bli hur trist som helst (upptäckte jag), vilket inte är så bra om bilden ska sälja eller visa den goda kvalitèn som plantskolan har. En kul utmaning!

Bakom fotot: Ett vackert löv, hur kan man få det intressant? Jag fuktade det och kletade upp på en ren fönsterruta och lät ljuset passera genom lövet och ge bilden.




Pinot noir


The Ocean a la Woodlea

1 kommentar:

Anonym sa...

hereguuuuuud, vad jag också vill ha en sån kamera! och vara lika bra som du på att fota på en gång, också förståss.. :P