Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, maj 28, 2008

Balen

Ja, kvällen var lyckad! Jag lyckades sy klart min klänning, och han till och med ut och springa en mil innan jag började med påklädning, sminkning och frisyruppsättning av Elsa. Jag han ta lärdommen att man inte bör börja sy klänningen två dagar innan. Det blir garanterat sena kvällar!
Jag, Johanna och Ingrid tillhörde dom få som får skylla på miljöskäl (eller hur...) till att vi inte kom i en fin veteranbil. Istället stapplade vi fram till den röda mattan på våra höga klackar och klänningar som yrde i vinden. Väl inne fick vi ett glas mousserande vin och minglade runt lite och spanade in alla superfina klänningar och håruppsättningar (jag blev allt avis!). Å, vilken fröjd det varr! Alla var verkligen jättefina.
Lagom till att fötterna börjat bli trötta av allt minglande (i högklackat) serverades förrätten -styckjunkartoast. Den intogs tillsammans med öl i lagom sakteliga tempo. Högtidligt och fint. Varmrätten bestod av pastramikryddad fläskytterfilé med rostad vitlökssås, sparris och potatisgratäng. Till detta serverades ett rött vin. Behöver jag säga att det var gott?! Köttet riktigt smälte i munnen. Till desserten serverades vaniljpannacotta med hallon- och björnbärskompott tillsammans med kaffe. Konstigt nog hade de tänkt sig att vi skulle äta panacottan med gaffel, som att äta soppa med pinnar. Smaskigt var det då! Då maten landat i magen drog bandet igång och efter någon vals festade vi loss. Lagom till att svetten rann och mina fötter skrek spelades sista låten för kvällen. Neej, redan?! Ja, ja. Jag ringer pappa för att höra var han är (han skulle hämta oss vid 2-tiden). Han var på utryckning med brandkåren, men lyckas smita iväg och hämta oss. Jag kom i säng klockan 4.
Redan klockan 8 vaknade jag, och insåg att jag i samma ögonblick skulle befinna mig på jobbet. Shit! Järnet upp och pappa ringer Jörgen "-Ragna kommer jättesnart, vi försov oss bara lite!" Stackars Jörgen var dock ledig, men fick tack vare oss en tidig väckning i vilket fall som helst. Under dagen hällde jag i mig en hel del kaffe, så jag överlevde. Dessutom fick jag en försmak av sommaren och en fin solbränna. Och såklart, en större sommarkassa!

Men nu, bara 13 dagar till STUDENTEN! JAAA!

1 kommentar:

Anonym sa...

du var jättefin! och jag förstår fortfarande inte hur du lyckats sy den där klänningen, det såg ju jätteavancerat ut! vad bra att du hade kul, vi ses :D