Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, maj 05, 2008

Göteborg



Hej hej allihopa! I natt tuffade vi med tåget norrut och hem. Jag sov nog lite siådär..hela kroppen var full av myror efter en allt för slapp helg, då vi i princip bara åt (i och för sig mycket god mat). Jag saknade träningen, helt enkelt! Under fredagen shoppade jag, Elsa och mamma. Vi började på Haga och gick in mot saluhallsområdet. Trotts 8 timmar på stan blev dagen dock inte så dyr. Jag köpte två tröjor och ett par snygga skor till balen på en second-handbutik och så köpte jag en tröja på topshop. Jag provade en jättefin klänning på second-handbutiken, men den kostade 500 kr, och det kändes lite väl mycket. Lunchen intogs på en restaurang som serverade soppa följt av en efterättsbuffé med massor av desserer, och ajaj i magen vad gott det var!
Dagen efter for vi till min morbror Gunnar som bor vid havet i ett underbart fint och stort hus. Han har nyligen slitit av muskelfästet på ena låret, därför hjälpte vi honom att plantera några blommor i trädgården. Det var skönt att få komma ut och röra lite på sig. Vi gick ner till havet och doppade fötterna i det varma (jodå!!!) vattnet. Badkläder hade ju ingen tänkt på, annars hade jag garanterat badat!
På söndagen for vi till en vän till mamma, där vi bjöds på lunch. Jag och Elsa kastade lite boll med varandra. Dottern i huset spelar tennis, därför hade dom ett hundratal gamla tennisbollar med "för dålig" studs i, liggandes på lager. Vi fick med oss en hel kasse!

Nu åter tillbaks till mitt kära norrland, som jag saknat så. Trotts körsbärsträd i full blom.. Idag har jag försökt röra på mig, men det gick så trögt. Jag cyklade i extrem motvind till bussen, och även hem. På kvällen sprang jag, men för första gången på mycket länge fick jag regält med håll. Jag hoppas min kassa form beror på för lite sömn och klunkande mat i magen..för inte kan man tappa konditionen på tre dagar?!

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken härlig helg! jag vill också till ett soligt göteborg! med körsbärsträd, åh, det är typ min dröm!! men det är väl klart att man inte kan tappa konditionen på tre dagar :P jag tror man "har kvar den" i typ två veckor eller nåt sånt. även om det inte känns så... vi ses!