Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, maj 23, 2008

Fysikprovet avklartat!

Det är så underbart att äntligen ha fysikprovet bakom sig. Dagarna innan bestod av plugg, plugg och mer plugg. 13 timmar mycket intensivt på tisdagen, och 8 timmar på onsdagen. Provet gick rätt så smärtfritt undan. Inget toppenbetyg, men ok. Precis som förväntat. Nu är det då över! Jag gick ner på stan och köpte mig ett par grodfötter för att fira.
Jag åkte hem med pappa och så fort vi kom hem stöp jag ner i sängen. Jag var så trött! Strax efter fem insåg jag att jag behövde stiga upp och få i mig lite mat innan blodomloppet, som jag skulle springa på kvällen. Ojojoj...znark! Efter lite kaffe befann jag mig dock i vaket tillstånd. Jag sprang för Ytterboda IF (yepp, det finns en sådan). Lite oflyt i starten gjorde att de första två kilomtetrarna bara bestod i att springa slalom om alla som tog det lugnare. En härlig känsla då 4200 startande begav sig iväg! Jag sprang mina 10 km på tiden 50:52, rätt ok med tanke på att jag varit rätt förkyld under veckan. Jag kom faktiskt in som 68 kvinna! Pappa kom in fyra minuter snabbare än mig, men han hade en bra placering i starten att skylla på (stog längst fram). Haha, jag vet inte om jag sprungit snabbare än honom annars heller...
Sedan käkade vi massor av god mat som vi fick i vår fikakasse. Det kändes som om vi fått ett helt julbord (fast med sommrigare mat). Jumsy!

Idag jobbade jag tre timmar efter skolan på Skogforsk med att rensa ogräs från tallplantor. Jag fick vara i värmeväxthuset, som anses vara en plåga (är galet varmt!) men efter att ha blivit nerkyld en dag i skolan var jag bara lycklig. En mp3 i örat och det gick smärtfritt undan (förutom mina rödprickiga armar). Gött med lite pengar till sommarkassan!

Ha det bra, och njut av vår (eller sommar?) solen!

Inga kommentarer: