Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, december 20, 2008

Julfest



Julstämning eller inte, det skiter jag fullständigt i nu, för ”gushligt” så kul man kan ha ändå!
I veckan har vi flamsat runt massor på jobbet, dansat med sopkvastarna och skrattat tills magen krampar. Trots det lyckades vi transplantera 94 000 plantor häromdagen. Lite glädje i jobbet gör susen!
Anna fyde år, vet inte hur många (tydligen top secret), men i vilket fall gav jag henne en snygg, användbar klocka i sportmodell med massor av funktioner. Jag har också lyckats baka skånska pepparkakor, jumsy!

I fredags var det julfest på jobbet. Min första riktiga julfest med ett jobb. Och oj, så kul jag hade! Först -tänk dig australiens outback, nedanför berget i kanten av regnskogen. I ett urstädat och julpyntat skjul. Kan det bli mer ozzie eller bättre?! Ja, okej, tillsätt musiken. John på jobbet är med i ett band som spelar irländsk musik med lite australiensisk touch. En lyckad kombination! Man kan som inte låta bli att dansa.
BBQ och massor av goda sallader, ost och kakor och tårtor, samt ett helt badkar fyllt med drickbart (man pratar förresten bättre engelska efter lite vin!). Tony höll ett jätteroligt tal, där han gav ut pris för lite blandade saker. Han lyckades driva med det och göra allt bara galet kul! Och sedan alla anställda, som stått och haft tråkigt på jobbet och verkligen är dunderladdade med glädje. Ja, i vilket fall som helst. Kvällen var hellyckad. Några tyckte inte om musikstilen, men själv så höll jag mig nära dasgolvet hela kvällen. Morgonmänniskan jag kom i vilket fall i säng klockan två på natten.

Lördagen inleddes med en underbar sovmorgon till 9:30. Sedan är det för varmt att vistas i mitt rum. Jag rör mig ut på verandan och tar med mig en rykande kaffekopp och en bok. Då jag är så pass vaken att jag kan klassificeras som människa igen beger jag mig ut på en underbar springrunda innan jag kommer hem och äter pannkaksfukost.











Senare på dagen kommer Julie förbi med en liten röksvamp (obs, jag åt den inte!)...

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken häftig fest!! lät superkul :D god jul och tack så mycket för kortet du skickade!