Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, februari 27, 2009

Borta bra, men hemma är ju ändå bäst!

Efter många tråkiga (oja!) timmar på flygplan och på tråkiga föygplattser sitter jag nu hemma i Kaptensgården. Den vita snön glittrar utanför och Milou ligger vid mina fötter. Jag är hemma.
Svensk tid så började jag min resa klockan 21 på måndagskvällen och det var inte förän tosdsagskväll klockan 22:30 skom jag kunde slänga mig i famnen på Elsa, mamma och pappa som välkommnade mig hem på flygplattsen. Jag var så glad över att äntligen få se dom att jag inte kunde hålla emot glädjetårarna. Ojojoj, ett halft år hade gått sedan sist. Elsa hade blivit längre, och jag börjar känna mig som familjens korta. Mycket kan hända på några få månader.
Under hela flygresan från Melbourne, till Singapore (7 timmar) och vidare till London (13 timmar) var filmpaketet ur funktion, vilket medförde i en om möjligt ännu tråkigare flygresa. På planet från melbourne serveras vi middag. Efter några timmar flyger vi över ayers rock, du vet den röda och mycket kända klippan mitt i Australien. Himelen var helt molnfri och från 11 000 meters höjd var utsikten helt otrolig. Jag sover ett tag och då vi kommer in övar Malaysia får vi..jepp, dags för middag, igen. Denna gång till en mycket vacker solnedgång med alla tänkbara färger. Då vi lyfter från Singapore är det läge för mat igen, och för omväxlingens skull blir det middag. Detta med tidsskillnad, att nästan stå stilla i tiden i ett halft dygn. Drygt! Sover vidare, läser lite. Tillslut vaknar jag ändå och blir lycklig över att det faktsikt är morgon, på rikigt. Frukost! Jag väljer den med omelett, stekt bacon och något winerbrödsliknande bröd. Varför vara nyttig? Haha. Gott. I London letar jag upp en soffa och sover. Man sover nämligen uruselt på ett flygplan! I stockholm träffar jag farmor och farfar. Vi åker hem till Tryggve (farbror) och äter jättegod middag och sedan bilar vi till Uppsala och dricker kaffe hemma hos Leo, en av mina kusiner som jag inte träffar på jättemånga år. Klockan 22:30 landar så flyget i Umeå.
Hemma, hemma, hemma!

Inga kommentarer: