Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, februari 02, 2009

Imse vimse spindel...

Sugen på en kopp te till morgonfika? Kolla noga i koppen först! Tony har som tur vanan inne och hittade en ”white-tailed spider” i botten på sin. Ett litet morgontjut från honom..
Samma morgon, någon minut tidigare hade vi stått och tvättat händerna. Jag står bakon Paula, som påstår att hon inte alls är rädd för spindlar. Då hon tvättar händerna ser jag en ”huntsman” på stolpen precis brevid hennes arm. Jag meddelar då lugnt henne om hennes närgångna vän, men tydligen har jag skojat lite för ofta och hon skrattar bara lite. Angela får dock syn på spindeln och Paula förstår att det kanske rörde sig om annat än ett skämt. Även från henne får vi höra ett morgontjut. Inte rädd för spindlar var det va?!
Australien är himla trevligt, men alla dessa giftiga sprindlar och ormar börjar bli lite för många tycker jag!

Inga kommentarer: