Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, februari 24, 2009

Sista inlägget från down under

Sådär, sista blogginlägget som jag skriver från min australienresa. Lite sorgligt, ja. Men jag längtar hem som bara den! Snön, familjen (och Milou medräknas här!), hemma, kompisar, allt. Sverige!

Långtråkig flygresa, men jag har laddat upp med sudoku och en ny bok, kriminalare, vilket borde fängsla mig. På Arlanda hade jag massor med långtråkiga timmar över. Under dessa kommer farmor och farfar att hämta mig och ta med mig till (min farbror) Trygves hus i Knivsta, vilket ska bli trevligt!

Nu är väskan packad. På något konstigt vis verkar det rymmas!





Eastern Spinebill

Jag började faktiskt morgonen med att jaga ut tre wallabys från fruktträdgården. Gårdagen ägnade jag åt att hänga in denna med hönsnät, för att få frukten i fred. Det blev mycket bra, men på något sätt så lyckades dessa små busfrön ta sig in under genom att springa gärnet och slänga sig in mot botten (att dom inte bryter nacken?!). Ut verkade vara lite svårare, så jag fick öppna grinden och försöka få ut dom. Lättare sagt än gjort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad, kolla in min blogg :)