Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, februari 04, 2009

Kungsledenrännet

Oj, se vilka som var med i Tidningen Utemagasinet.
Lite smågrymmt va?!

Jag kan också meddela att dessa två personer nyligen gått och blivit stolta medlemmar av Ammarnas IF. Ett steg (eller stavtag) i rätt riktning!

Vi har precis passerat syterskalet (bakgrunden) och har klättrat upp för en lång och galet jobbig backe. Nu är vi på ner utför mot Tärnasjön. Spåret är smörigt, benen är trötta och backen brant och lång. Hastgheten var hög! Så ligger en forograf nästan mitt i leden, och ett tag var jag säker på att vi båda skulle komma därifrån med räddningsheleikoptern eller liknande. I vilket fall så överlevde vi båda, och bilden blev rätt så häftig, tycker jag.
Jag känner mig dock lycklig över att ha pensionerat kläderna, och skaffat en ny, snyggare och mer praktisk skidgarderob, med stor skillnad i vinduppfång. Enda är att den inte är röd, så jag och pappa machar inte varandra lika bra. Men det får gå ändå.

ref. Bilden fanns med i Utemagasinet, nummer 1/2009


1 kommentar:

Anonym sa...

men va kul!! och vilken snygg bild! lycka till på nästa lopp :D