Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, mars 25, 2011


Av någon anledning började jag googla på lite bilder och hittade detta foto taget på King street i Scottsdale, Tasmania. Ser rätt så klassist gammalt "Aussie" ut.
Varför gjorde jag nu detta undrar jag, för helt plötlsigt drabbas jag av en "ååå, vad jag längtar tillbaks"-känsla. En dag om inte allt för lång framtid ska jag absolut göra ett återbesök.

Vad jag saknar mest är nog eftermiddagsridturerna med Emm i djungeln.
Dagens jobb var avklarat. Fåglarna sjöng. Det luktade gott ute i skogen av eukalyptus och andra växter. Det började bli svalare och dagens värsta hetta gav med sig. Wallabyerna hoppade runt bland vegetationen.
Spränga fram på den smala stigen i världens gallop. Ge fullblodet fria tyglar och låta dess hovar riva upp den röda jorden...
Ååååå! :D Vad vore livet utan underbara minnen?!

Inga kommentarer: