Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, mars 24, 2011

Tjejig läsning

Min lilla läshög som legat på golvet senaste veckan. Är det inte lite härligt?! En salig blanding av Elle, Cosmo, virkesläralitteratur, Utemagsinet/outside, ullmax produktkatalog, två trevliga skönlitterära böcker; en på svenska och en på engelska och såklart min kära kalender som håller koll på mitt liv.
Vem har sagt att man inte kan läsa både skador och fel på barrträd, samtidigt som man tycker att Cosmo är kul.
Så, skål med kaffekoppen och trevlig läsning.

Tentan är avklarad, solen skiner och vinden fläktar.
Jag ska unna mig ett träningspass med skidorna innan jag kastar mig på att lära mig utseende och egenskaper på 25 exotiska trädslag, tentaplugga järnet på växtfysiologi och förbereda morgondagens redovisning i ämnet biologisk nedbrytning av trä.

Just nu lyssnar jag på Edwars Sharpe and the magnetic zeroes:
Carries on, Home (älskar den låten!), 40 day dream..

Har du något musiktipps?

Inga kommentarer: