Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, juli 01, 2011

Kajak!!

Att jag gillar att paddla kajak och kanot ær nog ingen nyhet. Nu har jag dock børjat lite mer seriøst, specielt med tanke på sækerhet o dyl.

På onsdagarna bjuds det på kajakpolo i simhallen, så tokigt kul!! Jag øvade mycket på eskimåsvængen och hoppas på att sætta den næsta vecka.

På torsdagarna paddlar vi i Isfjorden. På med torrdræckten och ner i vattnet. Igår trænade vi på att ta oss ur kajaken då man gått runt, samt kamratræddning, vattentæmning till havs och lite eskimåsvæng. Svårt, svårt, men jag børjar få till kænslan i vilket fall. Nu ær det bara sista lilla knixen som fattas.

Jag kan verkligen råda folk som paddlar, speciellt med kapell, att prøva att gå runt med kajaken så man vet sækert hur det kænns och hur man løser problemet. Annars ær det lætt att få panik istællet.

Nu ska jag trampa med cykeln ut i fælt och inventera vårt Poppy-førsøk i mine 7, samt gøra i ordning ett i mine 6. Ska bli kul!

Inga kommentarer: