Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, juli 21, 2011

Frostbite...













Otroligt. Jag har lyckats førfrysa båda tummtopparna mitt i sommaren! Var ute på tundran och satte upp ett førsøk. Det var någon plussgrad och rætt så mycket vind. Inte en chans till læ på hela dagen. Inte en møjlighet att ha på sig vantar, då arbetet var mycket pilligt. Frøs, frøs, frøs som tusan hela dagen. Tvingade tillslut i mig lunch då klockan var två. Inte sugen alls, men insåg att jag skulle frysa ænnu mer annars. Jag fick sjutts ut på morgonen av "Philips angels" baki den blå pickupen. Skønt att slipa streta som tusan i motvinden. Hemvægen gick jættelætt att cykla och jag fløg fram. Fick upp lite værme i kroppen, men tænkte inte på att ta på mig vantar, då hænderna redan var så kalla att jag inte kænde av dom længre. Kommer fram till UNIS och då dom tinat lite upptæcker jag att tummarna ær helt borta och att jag har vita blåsor.


I inlægget kommer lite bilder från kajakpolon. Nu ska jag ivæg och paddla havskajak en svæng i fjorden. Ska bli gott att krypa in i den mysiga och varma torrdræckten. Mitt favoritplagg!!

2 kommentarer:

ELSA sa...

Vad fina bilder!!! Vill ha på väggen - även om inte jag själv varit på Svalbard - än! Det verkar helt underbart vackert och storslaget!
Här hemma badar jag, äter jordgubbar varje dag så man blir less och upptäcker nya stränder i Skeppsviks skärgård. O e lat och fri från kontorsjobb!
Kramar M

ELSA sa...

Ååh! alltid velat göra det där! Finns en klubb i skellefte på kanotudden, verkar skitkul!! :D