Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, juli 19, 2011

Væderrepport

Solen skiner æntligen igen, efter ett par veckor med sæmre væder. Jag och Lorna for ut en svæng i fælt på førmiddagen. Jag har på mig shorts och linne och stornjuter av høgsommarværmen. Luften dallrar av værmen øver tundran.
Sæger; haha, nu tror alla dær hemma att man ær uppe i artktis och fryser hela sommaren, och hær går vi i linne och njuuuter! Hade vi bara haft några kameler så hade det lika gærna kunnat vara på savannen i afrika.
Samtidigt mæter vi temperaturen i luften før våra foton med værmekameran... 11,3 grader. Inte riktgt Afrikas savann. Før skojs skull tog jag temperaturen på mina fingrar. 10,5 grader. Brr, jag ær inte kænd før att ha varma tassar!

Hær kommer lite data øver de senaste 30 dagarna:

Snittemperatur: 6,8 grader (2 grader øver normalen). Sol dygnet om och enbart någon halvgrad kallare på natten æn på dagen. Massor av vandring upp før branta fjællsluttningar får en att tycka att sommaren hær ær jættevarm!
Nederbørd: 12,5 mm. Kanske inte så mycket jæmført med Sverige, men det har varit dimmigt...
Varmast: 12,8 (22 juni). Midsommarhelg! :D
Kallast: 3,9 (5 juli). Ute och fjællvandrade till Trollsteinen. Njøt av en snøig dag på fjælltopparna, regnet høll sig nere i byn.
Blåsigast: 16,2 m/s (10 juli). Ute och paddlade kajak i fjorden..det var gaaalet!

Inga kommentarer: