Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, juli 10, 2011

Polarrrev

Fossiler tinar fram från Longyearbreen, glaciæren ovanfør Nybyen.


Hej! Senaste veckan har jag haft så fullt upp med olika æventyr och ting att jag inte hunnit blogga alls, och den kommande veckan ser inte bættre ut... øverlyckliga jag ska till Billefjorden på tisdag och hjælpa Eike med arbete inom marinbiologi. Vi kommer stanna i Pyramiden øver natten. Hur lycklig kan man vara som får følja med på något sådant!? :D
I øvrigt har jag det huuuur underbart som helst! Obeskrivligt. Hæromdagen sprang jag jæmsides med en polarrev, som lekte runt i græset brevid stigen. Tror du jag var lycklig... :D Idag træffade jag en på væg till UNIS och fick den på kameran.
Kim och Humlan var hær i en vecka och vi hade jættetrevligt och vandrade massor. Mycket fina bilder på USB-minnet, som jag ska ladda upp vid tillfælle. Annars så paddlar jag massa kajak, både havs och kajakpolo i bassængen. Kanske kommer jag få prøva på att segla också, det vore jættekul! Igår blåste det massor och jag och Jaap kæmpade oss ut med kajakerna på en tur till hamnen. Det var frånlandsvind och rætt så svårt att styra eller att bara hålla sig ovanfør vattnet. Vi var inne bland båtarna i hamnen och tittade runt. Kul i vilket fall att prova paddla kajak i væder som till och med ær svårt att gå i...
Ta hand om dig, njut av sommaren och ha tålamod, jag lovar att lægga upp lite fler bilder snart!

1 kommentar:

ELSA sa...

haha först trodde jag det stod "polarbröd" under bilden på räven...

Underbara bilder! Du är saknad syrran!!