Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, april 26, 2009

Tjejkväll på Umeåker

Oj, så kul jag haft (denna helg med)!
Barrade i fredags, och jag erkänner att det verkligen finns roligare arbetsuppgifter än att rycka av barren från skottpinnar som senare ska ympas. Vi var i alla fall överens om att det var rätt så gött för hjärnan att slippa hålla reda på alla klonnummer till plantorna som skulle omskolas.

Efter jobbet åkte jag och mamma till tjejkvällen på Umeåker. Premiärgången för mig. Mamma förklarade lite om vad alla siffrorna stod för. Studerade deffileringen och sattsade. Gick ut med en tia, vilket gjorde att det bara var roligt. Nu vann min häst, jag avger ett glädjetjut, och sattsade hela summan på en ny häst i nästa lopp. Även den vinner. Så fortsätter jag fyra gånger, tills mina sattsade guldpeng ökat många gånger om. Fundersam inför sista loppet, där beslutet stod mellan två olika hästar,s om jag trodde hade lika stor chans att vinna. Jag sattsar allt på den ena. Starten går och min häst lyckas på något vänster bli inklämd bakom ledarhästen och instängd. Då de förutspådda vinnarhästarna satt inklämda gavs chansen till en annan, otippad häst, och oj vilka härliga pengar det hade varit. Kvällen slutar i vilket fall med att jag förlorade mina tio kronor, fastän jag ett tag var uppe i en halv dagslön. Men vad gör det? Jag och mamma skrattade i vilket fall tills vi hade ont i magen. Mersmak!

Lördagen tillbringades på IKEA. Kul kul!

Inga kommentarer: