Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, november 29, 2009

En underbar första-adventshelg i Ammarnäs






Sådär, då är jag åter tillbaks i Ume efter ännu en underbar helg i Ammarnäs. För ovanlighetens skull regnar det inte i denna stad. I fredags åkte jag ett par mil skidor, fristil såklart. Underbart!

I lördags gick vi upp för näsberget och såg på den underbara utsikten. Temperaturen sjönk från nollan ner till -10 grader. På kvällen bakade vi lussekatter och pepparkakor och gick på en fin kvällspromenad i strålande månsken. Jag åkte skrana ner för potatisbacken, det gick undan!

På söndagen var det kalt -20 grader vid stugan, och ännu kallare på toppen av slalombacken. Jag pluggar en del matte, sedan tar jag och Elsa slalomskidorna och åker of-pist ner för Näsberget i finaste pudersnö.

Inga kommentarer: