Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, maj 10, 2009

Fisketokerier


Tjohosan ,vilken helg! Mamma firar födelsedagen i Rom, pappa drar till inlandet. Kvar är jag, Elsa och Milou, regerande hemma. Sist jag var ensam hemma ägnade jag några dagar åt att riva en vägg. Ja, sådana där ideer som jag vet är bra, men som igen vågar tillåta mig att starta. Nu blev det jättebra utan den där väggen. Timmret kom fram och framför mig hade jag en helt underbar syn. Denna gången tog jag det lite försiktigare. Jag målade om Milous hundkoja, som tidigare hade röda, slitna väggar och gröna knutar. Nu fick den anta samma färg som huset. Gult med vita knutar. Dessutom gjorde jag en snygg entré med lite snickarglädje. En blommig krans fick också ge lite liv åt väggen. Riktigt nöjd, nu väntar jag spännt på vad mamma ska säga. Dessutom har jag (och Elsa) ägnat några timmar på vedbacken och fyllt på lite ved i vedförrådet. Härlig träning!
Psst, tipps på bra fiskeställe är denna åker, men kom ihåg att hålla det hemligt!
Och vad får vi för oss för galenskaper idag då? Jo, vi går över vägen med fiskespön och håv i högsta hugg och ner till grannens åker. Många bilar såg ut att vara på väg ner i diket, då folket kollade på de två idioterna där nere. Kanske en grep eller spade är ett mer vanligt sett redskap på en åker, men vad vet jag. Till potatisen är det ju alltid gott med lite fisk! På något konstigt vis fick vi upp tio finfina abborrar! Ja, kanske ska nämnas att det rinner ett litet dike igenom åkern...

Så nu tycker jag, fatta dragen och bege dig till närmsta åker. Bara att börja kasta!

Inga kommentarer: