Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


fredag, juli 09, 2010

13 killar i åldern 9-14 år är på flugfiskeläger och bor och äter här på Wärdshuset. Liiivat och högljutt, kan jag lova!
Fredag kväll och jag är på väg hem, då telefonen ringer.

"Ammarnäs Wärdshus, det är Ragna." svarar jag. En blyg röst svarar i andra ändan:

"Hej jag heter--- och är på flugfiskeläger och jag bor på wärdshuset och jag är inne på rummet och någon tog nyckeln och jag stängde dörren och nu får jag inte upp dörren. Dörren är låst..."

"Jo, men så bra. Då vet vi ju vars ni är. Sov gott, så ska jag se till att någon hämtar er imorgon!" säger jag glatt och lägger på luren.

Nu insåg jag ju att de skulle hålla sig inne på rummet, men förmodligen leva om en del om jag inte låste upp dörren. Detta skulle ju leda till att andra gäster skulle få problem med att sova... Godhjärtad (haha) som jag är så släppte jag ut killarna.

Inga kommentarer: