Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, december 25, 2008

Juldagen


Down under, så självklart firas judagen med!
Barnen får öppna ännu några julklappar på morgonen, som under natten lagts under granen.
Jag äter frukost ute i morgonsolen och njuter av värmen. Därefter bestämmer jag mig för att lära mig spela keyboard (som barnen fick tillsammans i julklapp). Jag hittar en bok med noter till massor av svenska julsånger, och så sätter jag igång. Och ja, det lät tillslut förvånandsvärt bra.
Redo för en springtur. Underbart, underbart, underbart. (Fast höft- och knärapport struntar jag i...suck. Jag trodde man skulle slippa sådant i ungdommens år. Hur blir det då när man blir gammal?!). Kommer hem och durshar. Så passar det sig så bra att juldagslunchen precis är färdig. Det var gott!
Springer ut i hagen och leker med Emm. Pysslar på lite med allt möjligt. Tillslut har timmarna gått och det är läge för middagen, som nästan var ännu juligare än på julaftonen. Till efterätt har vi det klassiska, stora fruktfatet sammt två underbart goda tårtor som Tony gjort. Pavlova (tror jag det stavas) och saffrans- och pepparkascheescake (tokigt god!). Jag blev mätt!



Anna hittade en jättestor vandrande pinne ute bland jordgubbsplantorna. Cirka 15 cm låg!

Inga kommentarer: