Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


lördag, december 06, 2008

Juletid, julefrid.

Idag fyllde Daniel tio år. Vi uppvaktade honom med sång paket. Sedan åt vi en riktigt smarrig, australiensisk frukost. Scons med grädde och sylt. Jumsy! Till detta drack jag riktigt gott kaffe med skummad mjölk och chocochino-pulver på toppen. Dagen kunde inte börja bättre!

Vi åkte iväg till Scottsdales julparad. Den inleddes med att Luck från jobbet spelade på didgeridoo. Efter att några skolklasser sjungit julsånger (Daniel och Tomas var med) började själva paraden. Bland annat brandkåren, affärerna, skolan, ponny-, kricket-, idrotts- och dansklubben, ålderdomshemmet tågade genom Scottsdales huvudgata. Alla var utklädda och det bjöds på mycket skratt! Varje grej åkte på ett lastbilsflak som var dess scen. Helt tokigt kul var det att se vad galet alla kunde hitta på! Dessutom bjöds det på en scottsk säckpipeorkester och en mer julig orkester med ”vanliga” instrument sammt två otroligt duktiga aktobater utklädda till badvakter. Detta saknar vi helt klart i Sverige! Ojojoj...jag gick till och med och nynnade på julmusik resten av dagen!

Sedan då? Jo, jag stack ut på en underbar ridtur med Emm. Vi sprängde fram i världens galopp och jag kännde mig verkligen som en cow-girl där ute i regnskogen. Gissa om jag njöt. Stunden var magisk. På Emm, som är en så otroligt trygg häst, kan jag bara slappna av och njuta. Låta henne ta ut stegen till max och bara njuta. På hemvägen plockar jag några otroligt vackra och färgglada blommor ute i skogen som jag satt i en vas hemma, Daniels dag till ära.

Nu har jag ont i magen. Ja, det bjöds på den allra godaste jordgubbstårta till efterätt. Med massor av stora, söta nyplockade jordgubbar. Men sådant magont kan man knappast klaga på!

Inga kommentarer: