Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, december 30, 2008

Med en underbar doft av lavendel...


Idag besökte vi lavendelfarmen igen, denna gången då de små blommorna var vidöppna och spred sin lila färg och sin söta doft. Ett underbart landskap. Rad efter rad, totalt 200 km, täckte plantorna den röda jorden. Det förvånar mig inte att det är världens största privatägda lavendelfarm.
Som topping på upplevelsen köpte jag mig en strut med lavendedlglass. Det var faktiskt riktigt gott.

Jag vill också passa på att tacka för alla de fina julkorten jag fått hem i brevlådan. Det är alltid lika kul att svettig komma hem från springrundan, eller ge Emm fria tyglar och galoppera bort genom eukalyptusdungen (med imponerade stora träd) och i brevlådan finna ett kort med en hälsning från någon av er där hemma som jag saknar så. Jag önskar att ni alla fick vara här och dela mina minnen, se det jag ser och uppleva det jag får uppleva. Tack!



Inga kommentarer: