Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, februari 09, 2012

Knivbälte

Haft ett par istället för att se på tv eller sitta vid datorn-timmar. Sånadär då man samlar krafter men tar tillvara på tiden samtidigt. Resultatet börjar arta sig. Idag har jag ritat klart mönstret (jättesvårt att få det helt jämt och perfekt), gjort hål (och fått grannen ovanför att hata mig mer än allt annat för det oljud jag för) och nitat. Nu återstår det att nita dit spänne och så att sy fast läder bakom som ska skydda kläderna från nitarnas baksida (varför finns inte detta läder på alla knivbälten!?).

Kvällens mil i Nydalaspåret var helt underbar. Eftersom det var fint månsken kom jag på tanken att åka dagspåret, mitt på senkvällen och utan pannlampa. Huuur mysigt och fint som helst. I den 10 gradiga kylan gnistrade träden jättefint i månens ljus. Lite läskigt bara att den brantaste backen också var den mörkaste...Men, jag kom hem hel idag med!

1 kommentar:

Cobb sa...

Ragna! Underbara Ragna!
Plötsligt förbyttes min tidigare irritation (och ganska påtagliga nyfikenhet) till bisarrt uppsluppen glädje.

Nu KAN jag ju iofs ha fel - men jag tror inte det...

Jag skrev för ca 1½ timme sedan detta blogginlägg:
http://cobb.wordpress.com/2012/02/09/ar-jag-sinnessjuk/

Och alldeles nyss - då jag sökte efter mitt eget inlägg på Google - hittade jag DITT blogginlägg!

Men allt satans bankande till trots, det är ett supersnyggt....vad det nu är. Jag gissar på ett bälte.

:)