Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


söndag, februari 12, 2012

Träskidor och knivbälte

 Nu har jag bestämt mig för att plocka fram träskidorna som jag gjorde -03 om jag minns rätt. Skicktlimmade i björkfaner. Grymmt fint spann och såklart tjärade undertill. Fattas bara binningen, som såklart ska göras till mina helt underbara jörnkängor!




Så är jag klar med lappbätet som mamma ska få. Jag gjorde det inte helt rakt medvetet, med anledningen över att det ligger snyggare på en kvinna om det är lätt, lätt böjt. Så nu har det ett C istället för med I-form (extremt överdivet).



Sol, sol, sol!! En riktigt underbar vårdag. Ska nu ut med skidorna och köra totalt slut på hundarna. En jakthund ska som regel knappt kunna gå på en söndag, om jag får bestämma (och verkligen inte gå bärsärkargång hemma på nätterna).

Inga kommentarer: