Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, juli 23, 2008

Tut tut!
Tro det eller ej, men jag är så grymmt less på att köra traktor! Hela veckan har jag skumpat runt i Willen och kört plantor. Gräset blev till en djup leråker i måndagens och tisdagens regn. Och sååklart, jag blev förkyld (men klädde mig ändå jättevarmt och vattentätt, konstigt! Kan basilusker från trästock ha en inverkan?!). Men, men det går nog över snart.
I övrigt så fikas det rätt så friskt på Skogforsk under sommarperioden, och säg det inte till någon, men vi brukar dra ut på fikrasterna rätt så mycket... Idag bjöd pappa på hjortron och glass till morgonfikat. På fikabordet fanns också en stooor skål chips och massa småkakor. Efter lunch fick vi varsin glasspinne. Dessutom halsar jag massa koppar kaffe. Ehhh..kanske inte den bästa kosten direkt.. men gött!

Trästock var galet härlig, jag gör som Lovisa och resencerar till Sofias blogg. Själv e en för lat! :P
Jag valde dock den nyktra kvällen, lite tråkigt, men nästan värt det med tanke på den följande arbetsveckan.
Efter en helg sittandes på baken och ätit hela tiden hade jag galet mycket spring i benen. På söndagen ,då jag kört ett mycket trött gäng hem från Skellefteå, stack jag ut och sprang 8 km med stavar i högt tempo. Turen avslutades på playan, där jag simmade en bra bit i högt tempo och med stora vågor. Jag åkte sedan hem till pappa och åt middag, därefter for vi till tennisbanan och spelade en dryg timma. Svettigt! Så jag springer i högt tempo brevid Elsa, som cyklar till badplattsen i ån och simmar motströms i kanalen ett tag. Sedan tar jag Elsas cykel och cyklar hem igen. Väl hemma däckar jag. Då hade jag inte så mycket spring i benen längre.
Under veckan har jag cyklat fram och tillbaks till Skogfosk varje dag (1 mil, enkel väg). Jag kom på det roliga, att om man cyklar järnet mot vissa gupp så kan man hoppa rätt så långt och högt! Fatta att komma med MTB:n i 35-40 km/h och sedan flyga en bra bit... Askul!

Nästa vecka ska jag och pappa till mitt äääälskade Ammarnäs. På lördagen har vi blivit övertalade att springa fjällmarschen. Vad e det?? Jo, en springtävling på fjället, som börjar med att man ska pringa upp för slalombacken. Efter 1,6 mil är det tänkt att man ska vara i mål. Får se hur tiden blir. Känner mig mer som ett halvförkylt kassaskåp just nu. Med trötta ben ska vi sedan iväg på en veckolång fjällvandring i Ammarmassivet. För att hinna se så mycket som möjligt ska vi hålla högt tempo. Tjosan, vad jag längtar! :D

Kramar! Nu ska jag fixa mjölksyra och göra skäl för all glass som jag klämmt i mig!

Inga kommentarer: