Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, september 29, 2011

Dagens fältarbete gick otroligt smitigt. Regnet vräkte ner på mogonen då vi åkte ut med bilen, men så fort i hoppat ut så kommer solstrålarna fram och bjuder oss på ännu en underbar dag ute i skogen vid Bäcksjön. Trots ändlöst med inventeringsövningar i ettan hade jag hunnit förtränga en del. Dock lyckas jag med 5 klockrena märgtäffar av 6 försök vid borrningen för att bestämma ålder. Lite stolt, kan jag meddela!

Och kantarellögonen som jag börjat träna upp finner inte allt för långt in på dagen en stor gul fläck som fyller en hel systemetkasse med fina kantareller. Jag kan inte heller idag klaga på studentens middag, kantarellpaj så det står härliga till, med knaperstekt bacon i. Till detta hemgjord, nykokt lingonsylt.

Inga kommentarer: