Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, september 01, 2011

Ett tält rikare...

När man har tänkt sitta ner och plugga kan lägenhet bli riktigt välstädad och blommorna rejält vattnade. Jag lyckas med nästa steg...

Jag har väll länge gått och funderat på ett tält, eftersom det är detta jag saknar för att lätt kunna ta mig ut på planerade och oplannerade turer, utan att leva på mina stackars föräldrars förråd. Vad kräver jag, vad gillar och ogillar jag..hmm..listan är lång och plånboken tunn.
Annars så dyra addnature har ibland sin gaaalna rea på friluftsprodukter och jag råkade slinta med datamusen och klicka in på deras hemsida. Opsidaysy!
Så efter idag behöver jag inte gå och klura på vilket tält jag vill ha något mer. Ett mamot widi 2p tält (4-sässong) är på väg hem till min brevlåda. Känns gaalet pirrigt. Nu fick jag det för ett så tokigt bra pris, att om jag mot förmodan inte gillar det så kan jag lätt sälja det för mitt inköpspris, eftersom det nästan är halva priset från ordinarie.

Detta resulterar dock i att min dröm om ett par nya kängor får vänta, och jag får smeta på lite lim till. Ett år till ska väll stackarna hålla ihop. Jag lever bara en gång. Så nu ska jag inte lägga pengarna på alkohol och fester eller massvis med onödiga kläder. Jag ska ha galet kul och leva livet för mina slantar!

Inga kommentarer: