Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, september 08, 2011

"Min Dröm om havet" av Milo Dahlmann

Som du kanske hört har jag ju fått upp intresset för segling under min sommar på Svalbard. I mitt segel- och arktistjat plockade mamma"En fram denna bok ur hyllan. En släkting till dig, Torbjörn, är tillsammans med denna kvinna då hon seglade. En bra bok, läs den!

Och så gjorde jag. Och jag var helt fast. Dels i hennes resa, vilket otroligt äventyr att segla 30 000 sjömil mot antarkris med en liten båt, en stor del på egen hand. Dessutom med en liten budget.
För mig kändes det så rätt att läsa denna bok direkt efter hemomsten från Svalbard. Vi tänker nog ganska lika, och jag kände igen mig i rätt så mycket. Förutom alla tankar hon skriver (vilket hon gör väl) så var det kul att läsa en bok om långsegling.

Kan verkligen rekomendera den. Kanske berör den dig lika mycket som den berörde mig. Milou har för övrigt en trevlig blogg, där man kan följa hennes fantastiska resor på havet. Hon är nyss hemkommen efter ett par års segling, bla ner till arktis. Jag läste ett inlägg, två inlägg....och snart har jag läst igenom hela bloggen. :)

2 kommentarer:

ELSA sa...

skrivit på bloggen nu om hur du kan få knivskarpa och större bilder även här på blogger, du kanske är intresserad?

Kramar

Ragwen sa...

jaa! Ska kolla på din blogg