Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, september 28, 2011

Måndagen började ju jättebra och fortsatte minst lika bra. Efter en contortaexkurssion i solskenet cyklade jag hem till pappa i Sävar och blev bjuden på god middag samt blev firad i förskott för min födelsedag. Och som jordens räddning fick jag en dator!! Min bärbara hemma har helt gett upp sista livsglädjen och lever nu enbart med nöd och näppe. Så fick jag en jättefin borrmaskin med ett borrsett, samt en fin ouzoflaska (med innehåll) i aluminium, perfekt för fjällturen! ;)

På onsdagen fixade jag gärnet på förmiddagen, gick ut till Ytterboda och fixade vidare. Nicklas, som har renarna hemma, gav mig tipps och inspiraion till mitt knivbälte som jag ska börja med. Han har hållit på och slöjdat massor och är jätteduktig.
Efter mer pyssel i garaget bjöds det på middag hemma, med champange till för att fira en affär Roger gjort på sitt jobb. Senare på kvällen kom Mangan förbi och bjöd på conacsgravat, lättrökt renkött.
Ibland känner jag mig lite bortskämd...men jag ska inte klaga! Jag är en mästare på att njuta och uppskatta, så njuter -det gör jag! Sedan högrtyckstvättade vi segelbåten och kom på att vi nog kan lösa lagningsproblemet, så jag ska få hjälp att fixa till den lilla sprickan. Storseglet och focken har varit på villovägar hos personen jag köpte båten av, men nu visade det sig att de är återfunna, samt en sele.
Lycka, lycka, lycka!! Dessutom har jag kommit på att hon ska heta Amy och ska bli vit och röd.

Lite mer olycka är att man hittat fall av rabies kring Longyearbyen hos fjällrävar och renar. Nu ska alla som varit på renjakt vaccinera sig, eftersom sjukdommen kan ligga latent i kroppen och bryta ut först efter ett tag. Jag har ju varit och karvat i två renar rätt så friskt, käkat lunch med blodiga händer och torkat svetten ur pannan från vandringen hem... Ska se till att få vaccinet och håller tummarna på att samtliga personer slipper bli sjuka. Rabies låter inte allt för kul.

Inga kommentarer: