Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, september 22, 2011

Wii, vad underbart. Ny del av kusen och det verkar vara jätteintressant och bra föreläsare! Jag känner mig peppad!
Jag har ju inte hunnit träna på ett par veckor och inte gymmat på ett halvår. Idag var jag till IKSU och tokgymade överkropp och nu lever jag runt i något överlyckligt "jag kan göra vad som helst"-rus! Dagen blev ju inte heller sämre av att Jaap skickade mig en helt underbar bild (se nedan) som jag möttes av då jag kom hem. Kan nästan känna Alizee vaggas i de små vågorna. Känna den salta smaken av hav. Många goda minnen. Längtar ut på havet.

Här har det städats, jag bockar av allt smått tråkigt måste-göra från listan och det  pluggas och donas och stås i.
Idag lever jag efter vad Mangan lärde mig förra veckan:

"Vad jag hinner göra idag 
ska jag inte spara till imorgon".

Och vad mer kul, nästa vecka kommer vi ha ett gäng tamrenar uppstallade på gården hemma i Ytterboda! Hade precis tänkt att svara; "men ingen har väll klagat på ett par söta renar stående på gården?!" på frågan om det var ok. Men jag hann ju stoppa mig innan jag sade det. Ungefär som att säga "men vadå, inte har någon renskötare klagat på att man sprider urea i skogarna" (urea gör att lavarna, som renarna lever på, dör, vilket gör livet som både ren och renskötare riktigt svårt). Nu ska jag drömma mig vidare ut på havet med Alizee, där jag ligger och läser skogssköttsel till vågornas kluckande mot skovet. 




Inga kommentarer: