Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, september 21, 2011

Ammarnäsbilder

 Nu laddar jag så tillslut upp en liten, liten del av de bilder jag tog förra veckan. Eftersom jag vet att det kan vara känsligt med vilka bilder som läggs upp på nätet, har jag valt att enbart lägga upp renbilder och inte bilder där någon person (som jag inte känner mig säker på kan tycka att det är ok att vara med) jobbar med renarna.
Av någon anledning så vrider endel bilder tillbaks sig till liggande läge, så luta huvudet ibland. Ett tipps är att klicka på en bild, så kan du sedan bläddra igenom inlägget som ett bildspel.
Och var du själv med och vill ha lite bilder på "dig på jobbet", säg bara till! Fick en del bra.
Ammarnäs från Gieråive

Jag med Tjulträsk i bakgrunden

Lämmelår och små kaxiga krabater.


Driver ner renarna från fjället, och här har vi kommit ner till Kravipe (stavning??).


Lång slutartid, misslyckad bild?! Nej, jag älskar den. Man ser lassot som lägger sig runt renen, man ser renskötaren och man ser renen, samtidigt som mar har tempo i bilden och låter fägerna jobba.



Mangan sätter tömmen (lassot) runt en ren.

Lunchpaus i Tärna.




Och så var vi i Norge!

Norge igen

ENORMA rödingar, på upp till 6 -7 kilo!! Gissetjärn, såklart! ;)


Så söt så jag smälter!!


Tror dom står och berättar något skämt eller något...kul ser dom ut att ha i vilket fall!








Inga kommentarer: