Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, september 21, 2011

Början på min systers blogginlägg: 
Först av allt måste jag förklara att min syster är en skog/fjällsmänniska i allra högsta grad och hellre far en vecka till Nordpolen och åker hundspann än en vecka till spanien för att sola. 


Haha, gulligt och en bra beskrivning. Ja. Endel bli nikotinberoende, en del blir alkoholister, en del drogberoende, en del blir träningsnarkomaner, en del bli för beoende av mat. 
Jag måste tydligen ha något som styr mitt liv på något sätt, och idag tror jag att jag kan konstatera mig som allvarligt beroende av resande, adrenalin, vildmark och extremare saker än vardagen. Så till den mängd att det börjar helt ta över mitt liv till något nästan okontrollerat stadium som sätter mina studier på spel. Jag har inte kunnat vara kvar i stan en hel vecka sedan i början av februari. Jag försvinner i tankar om resor och expeditioner hela tiden. Jag kan inte sitta och läsa studielitteraturen, hur mycket jag än vill och försöker koncentrera mig. Nej, jag är inte lat. Jag försöker, men det går inte! Jag börjar känna mig deppig så fort jag inte får tillfredställelesen av att vara ute. Nu känner jag att jag verkligen måste göra någon större expediton. Sabbatsår nästa år och jag klurar och klurar. Vad vill jag helst göra och hur ska jag lyckas få det till verklighet om jag inte råkar vinna på lotto? Hundspann till nordpolen, kanske det (fast Elsa, det tar nog längre än en vecka). 
Sedan kommer jag va nöjd och glad och kunna sätta mig i skolbänken i två år till och göra klart mina studier. Haha, jag känner mig själv allt för väl. Jag kommer bara ha ännu svårare att anpassa mig till ett vardagligt liv. Läser om Lars Monsen. Om Milo som seglat massor runtom i världen. Om långa draghundsexpeditioner...Vad vill jag göra?!


I veckan har gjort allt sådant där kingsaker som man måste göra, betala räkningar, städa, tvätta kläder, organisation med älgar för slakteriet, bla bla bla.. Och så har jag börjat känna mig otroligt trött. Jag har längtat efter att sitta still, för mig själv och göra inget alls. Något som jag inte gjort på mycket, mycket länge!! Jag älskar att vara med folk, men när var jag senast själv en hel kväll och tog det lugnt?! Minns faktiskt inte... Jag SOV (!!!) en hel timma då jag kom hem från skolan. Jag åt lite middag och sedan har jag slöjdat hela kvällen. Hela mitt rum är täckt av spån, sågar, filar, knivar och andra verktyg överallt. Projekt i varje hörn. 

Inga kommentarer: