Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, september 07, 2011

Måndag: 4 älgar på Rönnäs
Tisdag: 2 älgar på Granbäcksfors
Onsdag: 4 älgar på Hössjö (på 17 minuter!), bla en 12-taggare

Nu är slakteriet fullt och det roliga arbetet kan börja. Känns kul!

Jag var på föreläsning idag (!) och den var rätt så bra. Läraren lyckades hålla mina öron öppna hela lektionen. Gällde det matematiska bakom vad vi gör i skogen vid inventering, ex. relaskoperingsmattematik och inventeringsnuffror. Med ripinventering som exempel så var mina öron på topp. Bra jobbat, föreläsaren!

Känns som om förra helgen uppe i Ammarnäs + älgjakt var det jag behövde. Jag har kommit till ro och kan äntligen fokusera på skolan igen. Obeskrivligt skönt! Batterierna är laddade.


Inga kommentarer: