Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, september 26, 2011

En fullspäckad helg

Shit, vad helgen bara flög iväg.
Puh, äntligen fredag. Riiing, klockan väcker mig på måndagsmorgonen...
I helgen har jag hunnit med att hämta min flipper. Den ser inte så värst sliten och använd ut, men därremot är det någon tjomme som har seglat på grund med centerbordet nere och därav denna brutala spricka. Hmm, någon som har erfarenhet av att laga båtar och har lust att göra mig lycklig...??!!
I övrigt kändes det mer än underbart att lacka in roder och rorstag, på min egna segelbåt. I slutändan ska den vara den vackraste lilla flipper som seglat i Ostnäsfjärden! Funderar på vit och rött skrov istället för det fruktansvärda baby-blåa som hon får skämmas med nu. Stackaren, behöver lite mer kärlek än vad hon tidigare fått!
Sedan har det blivit massor av pyssel med knivskaft, men jag vet inte om det går frammåt. Ett steg fram, ett steg bak är nog en bra beskrivning.
Plocka lingon och koka otroliga mängder lingonsylt hann jag också med, mumma!
på söndagskvällen kom tre söta tamrenar på besök, som ska bo hemma på baksidan nu i veckan.


ja, ett stort problem...



Mys en måndagsmorgon inna skolan...

Inga kommentarer: