Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


torsdag, juni 16, 2011

Arctic fox

Jag ÆR glad!!! Har precis fått se mitt livs førsta fjællrævar! De bor några under grannens hus, och Lorna bara skrattade då jag berættade om "projekt fjællræven" hemma. Hær er de lite mer som råttor, øverallt. Tyvær ær Svalbard utsatt før rabies, så man ska inte førsøka klappa dom. Ska dock førsøka ta några bilder!

Dimman har rullat in och ersatt den strålande vårsolen. Idag var vi inne och jag, Kristine från Canada och Lorna satt och sydde iorndning små påsar vi ska tæcka øver our svalbard poppy. Ett enformigt jobb, men vi satt och fnittrade på rætt så bra så tiden gick fort. Ett litet internationellt sy- och pysselmøte. Engelskan har lossnat helt och nu ær det næstan jobbigt att børja tænka Svenska igen då jag ska skiva.
Jag køpte æven en flora øver Svalbard så att jag kan børja læra mig arterna på latin, eftersom det ær det vi anvænder i jobbet.

Jag och Lorna har precis varit på en liten vandring och kollat på fossiler. Svalbard låg næmligen på dinosauriernas tid nere vid ekvatorn och tæcktes av massor av tropiskia væxter. Nu kan man se spår av løv, trædstammar och allt møjligt i stenarna. Riktigt kul att gå och leta! Vi tog en del roliga bilder, men jag glømde såklart USBkabeln hemma.

Inga kommentarer: