Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, juni 15, 2011

De førsta Svalbardbilderna

Helt orædd ripa. Tog bilden med mitt lilla objektiv, bara någon meter ifrån den.
















Gatan som jag bor på.



En vanlig dag på jobbet.... :)




Skjuttavla før isbjørn (obs. detta er inte min tavla).




Uppskjutning med 30-06 och som hær, med signalpistolen.







Svalbard poppy, huvudblomman som vi studerar. Vacker som bara den! Idag satt vi på "flugpass" och ræknade antalet flugobservationer på ett gæng blommor. Hær finns namligen inga bin eller humlor som polinerar, det gjørs helt av flugorna.














Ute på kvællspromenad med Inoukk. Klockan ær faktiskt næra 12 på natten, och solen skiner precis som mitt på dagen.






Hundgårdarna ær några hundra metrar utanfør stan.


Varning før isbjørnar gæller hele svalbard. Faktiskt så ær det till och med lag på att bære vapen om man vistas utanfør samhællet. Detta på grund av en fruktansværd olycka før tio år sedan.














Ute i fællt med 30-06 som en stængdig føljeslagare på axeln.




Det går tjocka, oskygga renar øverallt.




En enorm glaciær på andre sidan adventdalen.

3 kommentarer:

Marléne sa...

Vilka fantastiska bilder Ragn :) Njut av resan och denna fantastiska miljö. Hälsningar fr Anäs

Daniel Regemar sa...

Vad härligt du verkar ha det! Nice-iga bilder!

Imorgon så är det Skogsnolia, då ska jag stå i montern för Skogssällskapet, det blir skoj. Hoppas att du får en bra morgondag :-D

ELSA sa...

Herregud såna foton! Och vägen du bor på har alltid varit en del av mina drömamr, galet fint!