Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, april 08, 2008

Balklänning


Det känns så konstigt, jag är van att kolla på haglöfskläder i utebutiken, och nu ska jag helt plötsligt införskaffa en vacker balklänning! Noll förkunskaper, utom från alla söta filmer på prinsessor man såg då man var liten..

Projektet med att hitta en balklänning, har jag hela tiden skjutit upp framför mig. Men efter att ha sett bilder på andras klänningar kunde jag bara inte längre vänta...dom var ju faktiskt såå vackra!!
Idag googlade jag runt en del och förälskade mig totalt i en superfin klänning, som dock måste beställas från USA. Portot blir därmed dyrare än själva klänningen! Lite scary om jag skulle beställa den från andra sidan jorden, utan att ens ha provat den! Mamma kanske får hjälpa till att sy till det sista lilla, så att den sitter perfekt.

Jag tror jag ska klipa mig innan, men jag kommer nog inte lägga ner 500 kronor på en håruppsättning..jag kommer nog heller inte lägga ner så mycket på smink, jag får klara mig med det jag har (fast att för en gångs skull bli sminkad av någon som verkligen kan vore ganska kul!).

Men panik! Vad ska jag ha på fötterna!? Jag har ju ett par söta, vita klackeskor, men dom kanske inte passar till den röda klänningen. Kanse beställer jag klänningen och kollar på skor i Göteborg under 1:a majhelgen..

Kommentarer tack! Är klänningen fin? Kan den passa mig?

Nu ska jag fortsätta kolla runt efter en klänning till sjläva studenten. Ska man ändå slänga iväg pengar på porto, så kan man ju passa på att köpa en del..

Inga kommentarer: