Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, april 23, 2008

Så var det klart!

Här händer det saker...
I måndags gick jag och mamma och köpte jättefint tyg och mönster till balklänning. Nu var det ju bara det att jag blev kär i mönstret och lika kär i tyget. Problemet är att tyget är lite för "stelt" för mönstret, men jag hoppas att det går ändå, lite "maräng" får jag nog tåla.
På eftermiddagen gick jag förbi länsstyrelsen och hämtade ut kraniet som jag hittade ute i skogen, och som varit på veterinärmedicinska för kontroll. De kom fram till att det troligen rörde sig om en hund. Vilken hund, undrar man ju då. Min privata utredning får fortsätta..

I tisdags for jag ut på en skön och efterlängtad springtur i morgonluften. Underbart! Efter att ha duschat och käkat grötfrukosten åkte jag in till skolan, där jag hade en lektion. Jag känner mig faktiskt lite stolt över att jag faktiskt gick på den!
På kvällen åkte jag, Elsa, Johanna, Sofia och Lovisa på Marit Bergmans gratiskonsert. Alla andra hade förmodligen tänkt på vad dom tog på sig och hur dom såg ut, men i min stressade vardag han jag inte riktigt det. Väl på platts kommer Västerbottensnytt och fråga rom dom får intervjua oss. Alla försvinner, kvar står jag och Elsa. Shit! Resultatet blev en framstammad intervju som sändes 22:15 på tisdagskvällen.

Så på onsdagen är det dags för ”the big day”. Jag har bestämt mig för att lämna in mitt projektarbete. Pappa hjälpte mig att skriva ut det på den bra färgskrivaren på Skogforsk. Fram- och baksida plastade vi in med kartplast. Problemet uppstår då jag inser att mitt 56 sidor långa arbete + omslag inte på långa (trånga) vägar går in i häftapparaten. Läge för plan B.. Fast attan, jag hade ingen plan B!

Läge för att komma på plan B.
Mamma tipsar om "arkitektkopia" utanför hennes jobb, så dit knatar jag iväg med tre ex. av mitt arbete. Jag blir väl mottagen och får till och med bestämma färg på spiralen som vi ska binda in mitt arbete med. Jag tackar och bockar och går mycket glad iväg till skolan, redo för en ny skoldag. I och för sig hade vi bara två slappa lektioner, så jag får snart cykla hem och göra blåbärsglass. Yummy!


Inga kommentarer: