Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


måndag, januari 19, 2009

Sommarrim

Det är så varmt att jag smälter i den varma solen
Ingen chans till vilostolen
Jobbar hårt i ett kokande skjul
Nej, det är verkligen inte kul
Solen gassar och bränner
Alla som inte till solskydd känner
Nära trettio grader var dag
Det fixar verkligen inte jag!
Kanske lyckas jag ta mig ut innan jobbet på en springtur
För senare på dagen blir jag av svetten dyngsur
Skönt att ha en stor och sval damm brevid huset
Så man kan sig svalka och lindra det värsta av solruset


Samtidigt ni hemma i Sverige fryser
Endast månens ljus på er lyser
Snön gnistar väll och glimmar
Och kanske ni med skateskidor på Nydalaspåret frammåt simmar
Men nu återstår det inte allt för lång tid
Av mitt sex månaders ozzie-liv


Kokaburran skrattar nu så glatt
Att äntligen har det åter blivit natt


Inga kommentarer: