Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


onsdag, mars 11, 2009

Arbete, på olika sätt

Jag tycker faktiskt att jag lyckades ganska bra med mitt projekt att göra någonting av min lediga dag. Jag klädde på mig och gick ut med Milou på en lång promenad, ca 1,5 timmar. Mysigt! Sedan kom jag hem och åt lunch -blodpudding. Gottgott! Medan magen fick arbeta på lunchen vallade jag mina skidor med en grundlig glidning (lila) och njöt av pappas nyinskaffade borstmaskin som gjorde att vallningen inte blev till ett extra träningspass.
Jag knatar iväg till el-ljusspåret och kör ett långt varv och två mellan, där jag fokuserade på att få in tekniken igen. Ett lager med nysnö gjorde dock åkningen tung (mer träning, brabra). Varven som jag tog på Nydala under gårdagen gjorde sig också påminda Kommer hem och vilar någon minut, sedan kör jag igång med ett hårt styrketräningspass. Spelar lite munspel, och Milou som var hemma satte sig brevid och började storyla som en riktig liten varg. Kanske ylade han med i flocken. Kul lät det i vilket fall. Efter middagen kommer Johanna, som jag träffade för första gången sedan hemkomsten från Tasmanien. Så lång tid, men samtidigt kändes det som igår.
Somnar så fort jag sätter mig i soffan.

Idag jobbade jag min första dag för detta år på skogforsk. Back in old buissniess. Oj, vad jag trivdes. Folk var glada och stämningen var på topp. Arbetet var också förhållandevis kul, så frön och omskolning av små kloner som krävde extrem noggrannhet Dagen flög iväg och snart var jag på väg hem igen. Fixar middag och hinner ta det lite lugnt i någon timma. Laddar upp inför ett spinning 2 pass med en kopp kaffe och en chokladtryffel. Tittar i mailkrgen och ser att jag har fått svar angående praktikplatts, imorgon ska jag ringa och meddela att jag kommer. Kanonbra! Slänger in lite styrketräning där jag fokuserade på armarna. Gissar att jag kommer somna i soffan idag med, men innan det ska jag till gymmet och svettas...Så galet härligt!

Inga kommentarer: