Sidor

A ship in harbour is safe, but that is not what ships are built for.


tisdag, mars 17, 2009

Intensivt

Snart har det gått ortoliga tre veckor sedan jag kom hem från landet där nere. Tiden går otroligt fort! Samtidigt som det var aldeles nyss känns det också som en evighet sedan, konstigt, konstigt! Troligtvis för att allt är så annorlunda här hemma att det är svårt att föreställa sig hur det var för några dagar sedan.

Första veckan var jag ju i Ammarnäs. Sedan har jag börjat med hårdträningen inför Kungsledenrännet 2009. Jag vet inte om det går så bra. Styrka och kondition har jag ju rätt så bra, men tekniken vill som inte falla på platts, vilket är irriterande och framför allt energikrävande. Jag har kollat runt på internet för att försöka finna råd och inspiration, men det var rätt så tort på den biten.
Senaste veckan har jag lyckats snurra runt totalt 8 mil på spåret, varav 5 km galen stakning som verkligen tog på överkoppen. Dessutom spinning- och muskelpass i studion , där jag maxat, och mycket egen träning hemma med vikter och gummisnöret som man kan simulera stakning med. Med andra ord så latar jag mig inte. Nu hoppas jag på att tekniken faller på platts, och att snön stannar kvar ett tag till.

I måndags var jag till sävar såg och praktiserade, något som jag kom på då jag satt och kliade mig i huvudet över detta med universitetsval. Vad gör en trätekniker egenltigen?
Jag blev mycket väl mottagen och fick en guidad tur på sågverker följt av intervjuer, bland annat med en person som gått just civing. i maskinteknik med inriktning mot träteknik. Det verkade dock som om han lämnat just ämnet trä, och mer gått in på maskinteknik, något som fick mig att börja fundera på om det är det rätta valet för mig. Nu väntar lite mer praktik hos olika personer, och jag hoppas på att blir klokare.

Inga kommentarer: